×
فواید روغن نارگیل بر پوست و مو

10 خاصیت روغن نارگیل بر پوست، مو و زیبایی

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو، موضوعی است که برای عموم مردم به اثبات رسیده است. این روغن محبوب فواید بسیاری برای پوست و مو دارد. اگر دچار ریزش یا کم پشتی مو هستید و دوست دارید برای این مشکل تان راه حلی پیدا شود، اگر موهای خشکی دارید و مدام شاهد شوره مو، موخوره و گره خوردن در موهایتان هستید، و یا حتی اگر در ناحیه پوستی دچار مشکلاتی هستید، جای درستی را انتخاب کرده‌اید! برای رهایی از مشکلات‌تان با ما همراه شوید.

تاثیرات روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر خاصیت درمانی در زمینه پوست و مو، ساخت انواع ماسک‌ها و انواع کرم‌ها به خصوص کرم‌های مرطوب‌کننده، در زمینه مواد غذایی نیز از ارزش بالایی برخوردار است. به گفته‌ی محققین، روغن نارگیل جزء سالم‌ترین مواد غذایی به حساب می‌آید.

10 خاصیت فوق‌العاده روغن نارگیل برای پوست، مو و زیبایی شما!

روغن نارگیل از خواص بسیار متنوعی برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از ویژگی های این محصول ناب آشنا کنیم.

  • خلاصی از شوره سر و ریزش مو! شوره سر در خوب دیده شدن ظاهر شما خدشه وارد می‌کند. همچنین ریزش مو جزء مشکلاتی است که وقتی با آن روبرو می‌شویم ترس وجودمان را فرامی‌گیرد.
تقویت مو با استفاده از روغن نارگیل

خوشبختانه روغن نارگیل با تقویت موها، از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با مقداری از این محصول، موهای سرتان را دقایقی ماساژ دهید و بعد از حداقل یک ساعت به حمام بروید. سپس موهای خود را با شامپوی مناسب موهایتان به خوبی شست و شو دهید.

  • نرم کننده پوست و پاک کننده‌ی آرایش از پوست صورت. شما می‌توانید از این روغن بی‌نظیر، به عنوان کرم مرطوب کننده و یا حتی پاک کننده‌ی مواد آرایشی از روی پوست‌تان استفاده کنید. فقط کافی است دستمال یا پنبه ای را با کمی روغن آغشته کنید و بر روی پوست‌تان به صورت دورانی حرکت دهید. سپس پوست‌تان را با آبی گرم شست و شو داده و به آرامی خشک کنید. علاوه بر این این روغن معجزه آسا از پیری زود‌رس و ایجاد چروک بر روی پوست جلوگیری می‌کند.
پاک کننده ی آرایش با استفاده از روغن نارگیل
  • سفیدی دندان های شما. این مورد در گذشته بسیار کاربرد داشته است. امروزه نیز به خواص روغن نارگیل در رابطه با این مورد اشاره شده است. هنگامی‌که شما روغن نارگیل را بر روی دندان‌هایتان می‌زنید، باعث به وجود آمدن ماده‌ای به نام میکروفلورا خواهد شد. این ماده به سرعت تمامی باکتری‌های موجود در دهان را نابود می‌کند. روغن نارگیل محصولی ضدالتهاب و ضدمیکروب است که از بوگرفتن دهان و نفس فرد جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از این محصول به عنوان یک دهان‌شویه بهره ببرید.
سفیدی دندان با روغن نارگیل
  • حالت دهنده برای مو. این محصول برای حالت دهی به هر نوع مویی استفاده می‌شود. روغن نارگیل دارای مواد مغذی فراوانی برای موهای شما خواهد بود. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این روغن در مدت زمان کوتاهی موهایتان را به حالت دلخواه درآورید.
  • لوسیونی برای ماساژ پوست. هنگامی‌که قصد ماساژ دادن پوست خود را دارید، حتما از موادی مانند روغن و یا لوسیون استفاده نمایید. دلیل این کار علاوه بر راحتی ماساژ، این است که از این طریق رطوبت پوست شما تامین می‌شود و در نتیجه علاوه بر حس آرامش، پوستی لطیف و نرم را برای شما به ارمغان می‌آورد.
روغن نارگیل بعنوان لوسیون برای ماساژ بدن
  • حفظ رطوبت مو و پوست. روغن ها محصولاتی هستند که رطوبت را در مو و پوست حفظ می‌کنند. هنگامی‌که رطوبت مو و پوست حفظ شود، فرد از آسیب هایی مانند پیری زودرس، ایجاد چین و چروک در پوست و یا حتی بدحالتی و خشکی مو در امان می‌ماند.
  • ساخت عطر مورد علاقه‌تان! شما می‌توانید با استفاده از روغن نارگیل و یا هر روغن دیگری عطر بسازید.کافی است روغن موردنظرتان را به مقدار بسیار اندک با رایحه مورد نظرتان ترکیب کنید.
  • ایجاد نرمی و لطافت در مو. وجود روغن نارگیل در ساخت بعضی از ماسک‌های مو، کرم ها و محصولات آرایشی و بهداشتی و یا حتی استفاده از این محصول به صورت تک، موها را به نرمی و لطافتی ابریشمی تبدیل خواهد کرد.
موهای ابریشمی با روغن نارگیل
  • حفاظت از مو در برابر آسیب هایی همچون موخوره و گره خوردگی. گره خوردن و موخوره در مو دلیلی جز خشکی و کمبود ویتامین های مورد نیاز مو ندارد. دلیل این خشکی می‌تواند تغذیه‌ی نامناسب، استفاده از رنگ‌های شیمیایی، استفاده مداوم از محصولات حرارتی برای مو و … می‌باشد. استفاده از روغن نارگیل شما را از بروز این مشکلات نجات می‌دهد.