×

انتخاب یک سشوار مناسب

انتخاب یک سشوار مناسب


سشوارها ، حالا دیگر در زندگی بخشی از ما ، یکی از محصولات لازم و ضروری به نظرمی‌رسد. انتخاب نوع مناسب و کاربردی سشوار با توجه به نوع استفاده ای که از آن داریم کمک مهمی در زمان خرید به ما میکند.

 

انواع سشوارها مانند سشوارهای چرخشی ، سشوارهای سفری ، سشوارهای خانگی که هر کدام ویژگی و خصوصیت خاص خود را دارد.

 

بیشتر سشوارهای موجود در بازار لااقل دارای دو آپشن تولید یون و پوشش سرامیکی هستند.

اما کاربرد هر کدام چیست ؟

تولید یون

سشوارهای امروزی با تولید یون منفی در خشک شدن موهای خیس که دارای مولکول های مثبت آب هستند تاثیرگذاراند و زمان خشک شدن مو را کاهش می‌دهد.

 

سشوارهایی با پوشش سرامیکی

سشوارهایی با پوشش سرامیکی گرما را به صورت یکنواخت منتقل میکنند و همزمان باعث سریعتر خشک شدن موها می‌شوند.

 

از دیگر عوامل موثر در انتخاب یک سشوار مناسب توجه به عواملی مثل:

  1. وزن سشوار : وزن و سنگینی سشوار در هنگام براشینگ تاثیر مستقیمی بر روی دست و گردن خواهد داشت که در استفاده طولانی مدت خستگی و کلافگی را به همراه دارد.
  2. سشوارهایی با باد سرد: این سشوارها با نگه داشتن رطوبت در فولیکول‌های مو از آسیب دیدگی و خشکی مو جلوگیری کرده و آسیبی به مو وارد نمی‌کند.
  3.  سرهای مختلف برای سشوار :امروزه سرهای متفاوتی برای سشوار ها در نظر گرفته می‌شود که توسط کارخانه و پیش فرض بر روی سشوار های قرار دارد .مثل دیفیوزر و یا سری متمرکز کننده  که هر کدام کاربر خاص خود را دارد.
  4.  توان قدرتی دستگاه :یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب یک سشوار خوب و مناسب توان گرمایی سشوار است که معمولا از 1200 وات شروع شده و 2400 وات معمولا بیشترین حد قدرت یک سشوار است .سشوارهایی هم با قدرت بیشتر وجود دارند. که در هنگام خرید با توجه به نوع و جنس مو انتخاب سشوار متناسب را راحت تر میکند.