×
ماسک مو

ماسک مو و فواید استفاده از آن

ماسک مو چیست؟

ماسک مو از ترکیباتی همچون انواع ویتامین‌ها، روغن‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و تمام آنچه که برای سلامتی و ترمیم موهای آسیب دیده مفید باشد، ساخته شده است. این نوع محصولات سرشار از مواد مغذی و آبرسان بوده که عنصری حیاتی برای داشتن موهایی سالم است. به طور کلی هر ماده‌ای که باعث ارتقاء سلامت و شادابی موها شود و عاری از هرگونه عوارض جانبی باشد را می‌توانیم جزء خانواده ماسک موها بدانیم. ماسک مو، می‌تواند به صورت خانگی با مواد طبیعی هم ساخته شود.

همواره انواع موها با هر جنسی که باشند، در معرض انواع آسیب‌ها و خطرات قرار دارند. این آسیب‌ها شامل خشکی مو، وز شدگی و گره خوردگی موها، موخوره و ریزش مو می‌باشند که در اثر حرارت‌های ناشی از سشوار، اتوی مو و … یا استفاده از حالت دهنده‌های شیمیایی به وجود می‌آیند. برای جلوگیری از مشکلات به وجود آمده در مو، استفاده از محصولات تغذیه رسان مو از قبیل شامپوی مناسب، سرم و ماسک مو توصیه می‌شود.

فواید ماسک مو

فواید ماسک مو برای داشتن موهایی سالم و شاداب بسیار متعدد است. در ادامه با کسب یک آشنایی نسبی از فواید ماسک مو بیشتر به اهمیت استفاده از ماسک مو پی خواهیم برد:

  • تقویت کننده مو
  • جلوگیری از ریزش مو
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • حفاظت از مو و پوست سر
  • دارای مواد مغذی و آبرسان
  • استحکام و قوی شدن موها
  • پرپشت کردن و حالت‌دهی به موها
  • تثبیت رنگ مو برای موهای رنگ شده
  • سرشار از روغن‌های گیاهی مفید برای مو
  • افزایش لطافت، نرمی، شادابی و درخشش موها
  • پاک کنندگی آلودگی‌های موجود بر روی سطح مو
  • سرشار از انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مفید برای مو

راهنمای انتخاب ماسک مناسب برای موهایتان

جنس و نوع مو در افراد مختلف متفاوت است. قبل از انتخاب هر محصولی برای موهایتان، می‌بایست نوع موهایتان را شناسایی کرده و سپس اقدام به تهیه و استفاده از آن محصول نمایید. ماسک مو، با توجه به جنس مو در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شود. اگر ماسکی مناسب با جنس موهایتان  را استفاده نکنید، باعث آسیب های جدی به موها از جمله ریزش مو، چربی بیش از حد و … خواهید شد.

ماسک مو برای موهای خشک، با وجود روغن‌های زیتون، آرگان و جوجوبا و … رطوبت لازم را به موهایتان می‌رساند. ماسک مو برای موهای آسیب دیده و رنگ شده که سرشار از کراتین است، به ترمیم و همچنین تثبیت رنگ موها کمک خواهد کرد. ماسک مو برای موهای چرب با ترکیباتی که دارد باعث تعادل میزان تولید و ترشح چربی بر روی مو و پوست سر خواهد شد. ماسک مناسب  موهای نازک و صاف، حاوی روغن‌هایی از قبیل روغن نارگیل بوده که باعث می‌شود موها درخشان و تقویت شوند. ماسک برای موهای ضخیم، به شانه کردن راحت موها و جلوگیری از گره خوردن موها کمک شایانی می‌کند. ماسک برای موهای فر و مجعد، سرشار از مواد آبرسان و انواع پروتئین ها بوده و سهولت در امر شانه پذیری را امکان پذیر می‌کند.

بعد از شناسایی جنس موهایتان، باید نوع ماسک تان را مشخص کنید.

انواع مو

انواع ماسک مناسب برای موهایتان:

همان طور که گفتیم، بعد از شناسایی جنس موهایتان، نوبت به مشخص کردن نوع ماسک تان می‌رسد. در ادامه چند نوع ماسک مناسب برای موهایتان  را به شما معرفی می‌کنیم.

اولین نوع ماسک مو، ماسک‌هایی هستند که بعد از شستشوی موها با شامپوی مناسب استفاده می‌شوند و نیازی به آبکشی ندارند. دومین نوع، می‌تواند در حمام مورد استفاده قرار گیرد و بعد موها آبکشی شوند. سومین نوع از ماسک ها، ماسک موی یک وعده ای می‌باشد که همان طور که از نامش مشخص است فقط یک بار قابلیت استفاده را دارد. چهارمین نوع، ماسک موی دو فاز بوده که از دو مایع جدا ساخته شده است و شما می‌توانید بر روی موهایتان اسپری کنید، فقط باید توجه داشته باشید که قبل از مصرف، اسپری دوفاز را به خوبی تکان دهید تا هر دو فاز آن با هم ترکیب شوند.

ماسک های طبیعی برای تقویت مو:

در این قسمت به معرفی ماسک هایی که با مواد طبیعی ساخته می‌شوند به همراه کاربرد آن ها می‌پردازیم. توجه کنید که تمامی این ماسک های طبیعی مو را قبل از حمام استفاده نمایید.

ماسک عسل و نارگیل

ماسک مو روغن نارگیل و عسل به صورت گرم بر روی موها سر اعمال می‌شود و کاربرد آن، زیبایی و ترمیم موهای آسیب دیده خواهد بود. ماسک  روغن نارگیل و دارچین، قبل از حمام بر روی مو استفاده می‌شود و کاربرد آن رشد موها است. همچنین دارچین موجود در این ماسک ، خواص ضد موخوره، ضد شوره سر، ضد میکروبی و تقویت موی سر را دارا می‌باشد. ماسک تخم مرغ با لیمو مناسب موهای چرب است و همچنین حاوی ویتامین ث می‌باشد. ماسک شکر قهوه ای با روغن زیتون مناسب موهای خشک بوده که رطوبت و نرمی لازم را برای موهایتان به ارمغان خواهد آورد.

ماسک موز، عسل و ماست مناسب موهای وز است که باعث نرمی و لطافت موها شده و آلودگی ها و آسیب های موجود در موها را از بین خواهد برد. ماسک روغن نارگیل، آووکادو و عسل مناسب موهای آسیب دیده است که موها را به خوبی ترمیم می‌کند. ماسک روغن نارگیل، توت فرنگی و عسل حاوی ویتامین ث بوده و عمل کلاژن سازی موها را تحریک کرده و موهایتان را براق و درخشنده می‌کنند.

ماسک تخم مرغ و شیر سبب رشد، تقویت و براق شدن موها می‌شود. ماسک سرکه سیب و ماست سبب رطوبت رسانی و ترمیم شکستگی های مو می‌شود. ماسک روغن کرچک، از وزی و سفیدی موها جلوگیری کرده و باعث رشد آن ها می‌شود. ماسک چای سبز، به دلیل وجود پروتئین ها و آنتی اکسیدان های موجود سبب تقویت مو می‌شود و خاصیت ضد ریزش مو را دارد. ماسک موی روغن آرگان و کراتینه، مناسب موهای خشک، فر و وز و همچنین عملیات بازسازی موهای آسیب دیده را انجام می‌دهد. علاوه بر این دارای مواد مغذی و آبرسان برای مو می‌باشد. ماسک موی آلوئه ورا و آووکادو، مناسب موهای خشک و رنگ شده می‌باشد.