×

بهترین روش ها برای تست کردن عطر و ادکلن

تست عطر از جمله کارهایی است که می‌بایست با رعایت چند نکته و به کار بردن ترفندهایی آن را انجام داد. عطر واژه ای عربی است که با ترکیب اسانس ها، ترکیبات معطر و … ساخته می‌شود. از عطر ها در خوشبو کردن بدن انسان، اشیاء، مکان و … استفاده می‌شود.

روش های تست عطر

حتما برایتان پیش آمده است، زمانی که برای خرید عطر روانه ی بازار می‌شوید، با تست کردن عطرهای مختلف، حس بویایی تان گمراه می‌شود و دیگر نمی‌توانید رایحه ی عطر ها را به خوبی تشخیص دهید.

معرفی عطر، پرفیوم، تویلت و ادکلن

اگر غلظت عطر شما بالا باشد و بین 15 تا 20 درصد دارای مواد معطر باشد، ادوپرفیوم است. ادوپرفیوم ها ماندگاری و قیمت بالاتری دارند. اگر این غلظت و حجم از مواد معطر به 7 الی 18 درصد برسد، ادو تویلت است. ادو تویلت ها به نسبت ادوپرفیوم ها غلظت و ماندگاری کم تری دارند و برای مصارف روزانه توصیه می‌شود. همچنین اگر غلظت و حجم مواد معطر 5 درصد باشد، ادکلن است. هر چه غلظت و حجم مواد معطر کم تر شود، ماندگاری آن نیز کم می‌شود.

روش هایی برای تست کردن عطر که باید بدانید!!

در این قسمت از مقاله به روش هایی برای انتخاب و تشخیص عطر دلخواهتان خواهیم پرداخت.

کاغذ های تست:

کاغذ تست یا بلاتر، کاغذی است مقوایی که بر روی آن کمی عطر می‌زنند و ماندگاری نسبتا بالایی نیز دارد. این روش می‌تواند گزینه ی خوبی برای انتخاب باشد، چرا که شما در همان لحظه عطر های زیادی را تست کرده اید و گمراه شده اید.

کاغذ تست عطر این کاغذ را همراه خود داشته باشید و بعد از مدتی مجدد آن را ببوئید. اما این روش ممکن است بهترین روش نباشد و شاید رایحه عطر بر روی کاغذ تست، تغییر کند، به عبارتی رایحه کاذب به وجود آید.

اسپری کردن عطر بر روی پوست یا محیط:

معمولا بهترین روش برای یک انتخاب خوب، اسپری کردن عطر بر روی پوست و یا محیط است. در این حالت، شما قادر هستید نت آغازین و پایانی عطر را به خوبی حس کنید.

اسپری کردن عطر

همواره توجه داشته باشید که هرگز بیش از سه عطر را پشت سر هم نبوئید. سعی کنید قبل از بوئیدن هر عطر، کمی قهوه بو کنید. هرگز عطر را بر روی لباس تان اسپری نکنید، زیرا پایه عطر ها، روغنی بوده و رد آن بر روی لباستان باقی می‌ماند. بهتر است عطر را بر روی مچ دست، پشت گوش، روی گردن و … اسپری کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

نکات طلایی برای انتخاب عطر:

  • همیشه قبل از عطر زدن، از تمیزی پوستتان اطمینان حاصل کنید.
  • سعی کنید عطر را بر روی پوستتان (ترجیحا جاهای نبض دار بدن تان مانند مچ دست) تست کنید.
  • بعد از هربار استفاده از عطر، از بسته شدن در عطر اطمینان حاصل کنید.
نکات انتخاب عطر
  • از اسپری کردن عطر بر روی موهای سرتان به شدت پرهیز نمایید.
  • بعد از اسپری کردن عطر بر روی مچ تان، از مالیدن مچ دست هایتان خودداری نمائید.
  • برای ماندگاری بوی عطرها، قبل از استفاده از عطرتان، از پودر بدن استفاده کنید.

ادامه دارد … .