×
انواع مدل ناخن

انواع مدل های ناخن + مدل ناخن مناسب برای انگشتان شما

امروزه مدل ناخن جزء بسیار مهمی در استایل و زیبایی هر شخص می‌باشد. برای داشتن یک انتخاب خوب برای مدل یا الگوی ناخنی که به دست شما بیاید، بهتر است فرم انگشتانتان را مد نظر قرار دهید. انواع مختلفی از الگوی ناخن را داریم که هم می‌شود بر روی ناخن طبیعی و در غیر این صورت بر روی کاشت ناخن و یا ناخن مصنوعی اعمال کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مدل های ناخن، طراحی های ناخن و نحوه انتخاب الگویی مناسب برای ناخن ها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ناخن دست و پا

انواع مدل ناخن

با توجه به پیشرفت خلاقیت و ایده پردازی طراحان ناخن، انواع و اقسام مدل های ناخن خلق شده اند. با توجه به تمام این موارد انواع الگوهای مختلف ناخن عبارتند از: بیضی، مربع، بیضی مربع، بادامی، گرد، مستطیل و … .

الگوی بیضی:

الگوی بیضی شکل برای ناخن ها، مدلی است که معمولا به همه ی دست ها و انگشتان می‌آید. در این الگو، دو طرف عمودی ناخن ها باید به صورت کاملا موازی و صاف طراحی شوند. قسمت بالایی ناخن بستگی به سلیقه ی شخص دارد و می‌تواند به صورت جزئی تا تیز حالت داده شود.

مدل ناخن بیضی

الگوی مربع:

الگوی مربع برای انگشتان گوشتی انتخاب خوبی است. اگر قصد انتخاب این مدل را دارید، می‌بایست اندازه ی قدی ناخن هایتان به اندازه کافی بلند باشد. در این الگو هم، مانند الگوی قبلی باید دو طرف عمودی ناخن ها به صورت موازی حالت داده شوند و سپس قسمت بالایی ناخن ها هم به صورت صاف بر روی آن ها عمود گردد. بعد از اتمام این مرحله، گوشه های تیز ناخن تان را کمی انحنا دهید.

ناخن مربع

الگوی بیضی مربع:

این الگو، ترکیبی از دو الگوی قبلی است. شما باید ابتدا ناخن های خود را به شکل مربع در آورید. بعد از اتمام این مرحله، زوایای تیز ناخن تان را سوهان بزنید تا زمانی که به شکل دلخواه تان درآید.

مدل بیضی مربع

الگوی بادامی:

این الگو از ناخن برای کارهای روزانه شما پیشنهاد نمی‌شود. کسانی که این مدل را انتخاب می‌کنند، باید ناخن های بلندی داشته باشند. این مدل مشابه ناخن های بیضی شکل است با این تفاوت که نوک ناخن ها در این مدل باریک تر می‌شود.

مدل ناخن بادامی

کدوم مدل ناخن مناسب انگشتان من است؟!

معمولا فرم دست و انگشتان افراد شبیه به هم نیستند. فرم دست و انگشتان شما، تعیین کننده این است که چه الگویی از ناخن، رنگ لاک، انگشتر و … می‌آید. در زیر به فرم انگشتان دست و الگوی ناخنی مناسب با آن می‌پردازیم.

الگوی ناخن برای انگشتان باریک و بلند:

الگوی مناسب ناخن برای این فرم از انگشتان، الگوهای بادامی، بیضی، مستطیل و بیضی مربع می‌باشد.

انواع ناخن مناسب فرم انگشتان دست

الگوی ناخن برای انگشتان کوتاه:

الگوی مناسب ناخن برای این فرم از انگشتان، الگوهای بادامی تیز، مربعی، گرد، بیضی تیز و در کل الگوهای تیز به این نوع از انگشتان می‌آید.

اگر ناخن هایتان را کوتاه می‌کنید و یا این سبک را می‌پسندید، الگوی ناخن گرد برای دستان شما، گزینه خوبی است.

 برای ناخن هایم، لاک چه رنگی استفاده کنم؟

لاک با رنگ های متنوع

رنگ مناسب برای ناخن های بادامی شکل، رنگ های خنثی و با کم رنگ و طرح های هنری پیشنهاد می‌شود. ناخن های گرد، محدودیتی برای انتخاب رنگ لاک ندارند و هر نوع لاکی با هر رنگ به این مدل از ناخن ها می‌آید. لاک های جیغ، روشن و براق برای ناخن های مربعی شکل پیشنهاد می‌شود. در الگوی ترکیبی بیضی مربع، هر نوع لاکی از خنثی تا جیغ و یا لاک های پر رنگ مناسب است. در ناخن هایی که الگوی آن ها به صورت بیضی و تیز است رنگ های پاستلی و طرح های هنری پیشنهاد می‌شود.