×
آرایش مینیمال

آرایش به سبک مینیمال

آرایش مینیمال یا مینیمالیسم (ساده گرایی)، به معنای یک چیز ساده و غیر پیچیده است. به طور کلی از سبک مینیمال، در استایل و نوع پوشش، آرایش صورت و مو، آرایش ناخن، سبک چیدمان منزل، اتاق خواب و … استفاده می‌شود. به طور کلی ما چند مدل سبک آرایشی داریم: سبک کلاسیک، سبک عربی، سبک شرقی، سبک مینیمال و … . در این مقاله قصد داریم به معرفی بیشتر از آرایش به سبک مینیمال بپردازیم.

معرفی آرایش مینیمال

آرایش مینیمال، سبک جدید آرایشی است که این روزها مورد استقبال قرار گرفته است. سبک مینیمال، سبکی است که سعی در طبیعی نشان دادن چهره افراد دارد. به طور کلی آرایش، عمل بسیار مهمی است، چرا که تعیین کننده چهره ی افراد است و می‌تواند یک شخص را زشت یا زیباتر کند. ماهیت کلی آرایش برای پنهان سازی خستگی و معایب صورت است و شما می‌توانید چهره درخشان و زیبایی را داشته باشید.

سبکی از آرایش مینیمال

آرایش، نمی‌تواند همیشه به این معنی باشد که شما از تک تک لوازم آرایشی خود استفاده نموده تا در نتیجه یک آرایش غلیظی حاصل شود. اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که آرایش روزانه را انجام می‎دهید، بهتر است آرایش سبک مینیمال را انتخاب نمایید؛ چرا که آرایش هر روزه با مواد سنگین بر روی پوست، می‌تواند پیری زود رس پوست و به خطر انداختن سلامتی پوستتان را منجر گردد. در بیش تر موارد سبک آرایش مینیمال و ساده با هر استایل و نوع پوششی مناسب است.

لوازم میکاپ

صورت و مو در استایل مینیمال

در آرایش به سبک مینیمال، تمیزی و شادابی پوست مهم است. بهتر است برای این کار از تونرها و یا سرم های مخصوص صورتتان استفاده نمایید تا پوست صورت تان، حالت طبیعی خود را حفظ کند. در سبک مینیمال، آرایش به کار برده شده در چشم ها و همین طور در گونه ها، با رنگ های خنثی به کار برده می‌شود.

آرایش دخترانه به سبک مینیمال

کرم ضد آفتاب

پوست عضو حساس و مهمی است که همواره در معرض عوامل محیطی مثل نور خورشید است. مهم ترین چیزی که از پوست ما در برابر این عامل محافظت می‌کند، استفاده از یک ضد آفتاب خوب و مناسب با پوست مان است. کرم های ضد آفتاب، از پوست ما در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت به عمل آورده و از آسیب های جدی به پوست از جمله ایجاد لک و کک، پیری زودرس، چروک های پوستی و … جلوگیری می‌کند.

همواره در سبک آرایش مینیمال سعی کنید که تناسب رنگی در آرایش تان حفظ شود. رنگ پوستتان با رنگ کرم تان، یا رنگ کرم تان متناسب با رنگ رژگونه و رنگ رژ لبتان سازگاری داشته باشد.

 چشم و ابرو

در سبک مینیمال، داشتن ابروهایی پر وطبیعی دارای اهمیت است. اگر شما در حالت عادی دارای ابروهای کم پوشت و بی حالت هستید، بهتر است آنها را با استفاده از سایه ابرو، مداد ابرو و … پرپشت نشان دهید. همچنین نهایت استفاده از ریمل در این سبک، در حدی است که مژه ها به حالتی کاملا طبیعی، فر بخورند. در خصوص استفاده از سایه چشم، معمولا سایه های تک رنگ و مات توصیه می‌شود، و همچنین برای خط چشم در این سبک می‌توان از خط چشم های رنگی و یا نازک و گربه ای استفاده کرد.

خط چشم رنگی به سبک مینیمال

استفاده از هایلایتر

این وسیله ی آرایشی برای درخشندگی و برجستگی نقاط مختلف صورت به کار برده می‌شود. شما می‌توانید از آن برای زیر ابرو، روی قسمتی از گونه، قسمت استخوانی و یا نوک بینی، برآمدگی چانه، گوشه ی داخلی چشم و … استفاده نمایید.

لب ها

در خصوص آرایش لب، دو انتخاب پیش روی شماست؛ اگر آرایش چشم تان کمی زیاد است، بهتر است از رژ هایی با رنگ طبیعی و کمرنگ یا حتی برق لب استفاده نمایید، اما اگر آرایش چشم کم و ناچیزی دارید، می‌توانید از یک رژ لب پر رنگ استفاده کنید.

آرایش لب مینیمال

آرایش مو

آرایش مو، می‌بایست به گونه ای باشد که موهایتان صاف، مرتب و براق به نظر بیاید، موهایتان نباید حالت ژولیده و یا شلخته داشته باشد و ترجیحا از اکسسوری های پر زرق و برق استفاده نکنید.

ناخن ها

برای طراحی و آرایش ناخن، از لاک هایی با رنگ های ملایم تری نسبت به رنگ های جیغ استفاده می‌شود. معمولا در سبک مینیمال، ارایش ناخن، به صورت خطی، اشکال هندسی و … ساده هستند.

آرایش ناخن به سبک مینیمال