×
آرایش روزانه صورت

آرایش روزانه صورت + اشتباهات رایج در آرایش صورت

آرایش روزانه

آرایش روزانه، به آرایش سبک و ملایمی گفته می‌شود تا چهره ی افراد را به صورت طبیعی نشان داده و سلامتی و زیبایی پوست نیز حفظ شود. توصیه می‌شود در آرایش های روزانه تان، از انجام آرایش های غلیظ و سنگین خودداری نمایید تا پوست صورتتان دچار آسیب نشود. توجه کنید که قبل از شروع آرایش و قبل از رفتن به رختخواب تان، ابتدا سطح پوستتان را از هر نوع آلودگی پاک کنید. حتما بعد از عملیات شست و شوی پوست تان، از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید.

به طور کلی آرایش روزانه، شامل آرایش سبک و ملایم قسمت های مختلف صورت از جمله آرایش چشم و ابرو، آرایش لب، آرایش گونه، کرم پودر، کرم ضد آفتاب، کانسیلر، کانتور و … می‌باشد. در زیر به توضیح مختصر و مفید آرایش صورت خواهیم پرداخت.

آرایش چشم و ابرو

ابروها یکی از مهم ترین قسمت هایی هستند که در زیبایی صورت هر شخص نقش به سزایی دارند. سعی کنید همیشه ابرو های مرتبی داشته باشید. باتوجه به ویروس کرونا، رفت و آمد به آرایشگاه ها همیشه و در همه وقت مقدور نمی‌باشد. پس بهتر است برای مراقبت از سلامتی و همچنین زیبایی تان، این کار را در منزل خودتان انجام دهید. برای زیبایی ابرو هایتان می‌توانید از رنگ های مخصوص ابرو، ریمل ابرو، سایه ابرو، مداد ابرو و … استفاده نمایید. فقط مراقب باشید که در خصوص استفاده از این محصولات افراط نکنید.

آرایش چشم و ابرو

شما می‌توانید برای آرایش چشم تان از ریمل و مداد استفاده نمایید. برای آرایش روزانه، سایه چشم، خط چشم و مژه مصنوعی، آن چنان توصیه نمی‌شود. استفاده مداوم از سایه چشم سبب پیری پلک ها می‌شود.

آرایش صورت با کرم پودر، ضد آفتاب و پنکیک

معمولا در خصوص آرایش روزانه، پنکیک توصیه نمی‌شود و بهتر از در مهمانی ها مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از کرم پودر و یا ضد آفتاب، بهتر است نوع پوست خود را شناسایی کرده و بعد کرم پودر و ضد آفتاب متناسب را انتخاب و مصرف نمایید. توصیه می‌شود قبل از استفاده انواع کرم ها بر روی پوست تان، ابتدا از کرم مرطوب کننده برای پخش بهتر کرم بر روی سطح پوست استفاده نمایید.

آرایش گونه

رژگونه هم جز مواردی است که بهتر است در آرایش روزانه از آن کم تر استفاده شود. عدم استفاده از رژگونه به افراد چهره ی رسمی تری می‌دهد. اما اگر می‌خواهید از این محصول استفاده نمایید، سعی کنید رژگونه ای بزنید که متناسب با رنگ پوست و سایر آرایش تان باشد. استفاده از رژگونه، سبب نشاط و شاداب به نظر رسیدن چهره می‌باشد.

آرایش لب

رژلب ها در دو نوع مایع و جامد با رنگ های گوناگون  تولید شده اند. معمولا برای آرایش روزانه، از رژ لب هایی که رنگ های ملایم و نزدیک به رنگ طبیعی لب دارند، استفاده می‌شود. اگر رژ لب های تیره برای مهمانی ها استفاده شود، بهتر است. توجه کنید که رنگ رژگونه با رنگ رژلبتان با همدیگر همخوانی داشته باشد.

آرایش لب

اشتباهات رایج در آرایش صورت

  • عدم استفاده از محصولات با کیفیت آرایشی و بهداشتی.
  • شست و شوی مداوم پوست.
  • عدم استفاده از مرطوب کننده.
  • افراط در استفاده از کرم پودر و … .
  • افراط در آرایش چشم و ابرو.
  • استفاده نادرست از خط لب.
  • استفاده از رژ لب های چسبانک.
  • افراط در استفاده از رژگونه.
  • خوابیدن با صورت آرایش کرده.

بهتر است در خصوص استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، از محصولات خوب و با کیفیتی استفاده نمایید. شست و شوی زیاد پوست، سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست شده و شما را به خشکی پوست مبتلا می‌کند. هرگز با صورت آرایش کرده به رختخواب نروید، در مصرف هیچ کدام از محصولات آرایشی، افراط نکنید زیرا ظاهر ناخوشایندی برای شما به وجود می‌آورد.